Direktlänk till inlägg 21 april 2012

tänkte berätta!

Av trassel sudden - 21 april 2012 18:17

hade tänkt å berätta lite om min ångets


när jag va liten va jag med om vissa saker som gjorede att min barndom togs i från mig..

och fick mig å se vuxna på ett helt annat sätt..

jag äcklades av mig själv och la all skulld på mig själv..

redan då när jag va 9år började ångesten..

den där klumpen i magen illa måendet av mig själv..

började då att skada mig själv för att då kände jag att jag hade kontrollen..och smärtan lättade från hjärtat..

sen några år senare när jag va 14 började jag märka att jag kunde ju kontrollera ångesten igenom maten..

att bestämma när å hur jag skulle äta..

fick ju en sån kick i början när jag såg hur vågen gick ner å ner..

och folk började se mig å jag fick fina komentarer

whow tänkte jag detta e ju kanon bra..

men sen några månader senare va det inte så roligt mer...

ångesten blev mer å mer..

man isolerade sig för att kunna fortsätta med de beteendet ville ju inte ha någon hjälp..

jag tyckte ju inte jag behövde någon hjälp..

det slutade med tvångsvård tills slut..

efter de har det varit in å ut på sjukhus/psyket å behandlingshem

men när jag va 23år

mådde så dåligt i min ätstörning komplikationer med kroppen..

tänlte jag näää..vad håller jag på med..

jag håller på å pinar mig tills döds..

jag vill ju inerst inne må bra, ha ett liv där jag kan skratta å må bra..

då bestämde jag mig att nu ska jag kämpa för egen vilja att bli frisk..

och vägen dit är lång..

kan ju inte säga att jag en i dag är 100% frisk..

men jag har alla fall ett fungerande liv..

å det e verkligen så att man måste bestämma sig att ta kontroll över den här hämska ångesten.,.

visst den finns där men inte tillåta att den ska kontrollera mitt liv utan jag kontrolerar den...i den mån de går..

men det går..

  

 
 
Softiz

Softiz

2 maj 2012 05:16

Heej. fick rysningar av att läsa ditt inlägg. men jag känner så igen mej!
hör av dej om du vill prata! Kram Sofie

http://iamsoftiz.bloggplatsen.se

trassel sudden

2 maj 2012 17:52

tack..va fin du är..finns här för dig med..kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trassel sudden - 20 november 2012 16:45

Hej!   Idag har jag bara legat hela dagen... kommer inte upp, vill bara sova bort allt... orkar inget..det ända jag tänker på är att göra mig illa.. för att inte göra det så är det bättre å bara sova så man inte kan göra nått annat.. jag ...

Av trassel sudden - 8 november 2012 15:20

Hej! Idag är det rätt tufft..ångesten kommer krympande... Hade ett långt å djupt samtal med min sambo i går...vilket kändes väldigt skönt...han är så underbar å stöttar mig...hade jag inte haft honom så hade jag nog iinte funnits nu.. Jag kämpar v...

Av trassel sudden - 6 november 2012 16:22

dagen började med ångest..... vilket har eskalerat under dagens   hur mycke jag en försöker å förtränga nu så kommer det krypande å jag vill itne må piss igen å sakta men säkert gå in i de gammla mönstrerna.. för jag vet ju hur skönt livet ka...

Av trassel sudden - 5 november 2012 11:54


                                             FAN VA DET HAR HÄNT SAKER NU DET SISSTA!   Jag vet inte ens hur jag ska börja... blev av med mitt jobb för ca två månadersen.. pga det gick i konkurs sen har det hänt otroligt jobbiga saker som h...

Av trassel sudden - 5 september 2012 10:48

Det va väldigt länge sen jag va inloggad å skrev nått nu... så jag får väll ta mig samman och skriva några rader... har haft en väldigt jobbig period nu..hänt mycket saker som har varit svåra att hanskas med... gjorde det jag inte skulle göra i...

Presentation


Hej!
jag är en tjej på 26år..som ser ut som en helt vanlig tjej..men lever med ångest/panikångest..följ med mig på min resa igenom både glädje å sorg..det e bara å hoppa på tåget å hänga med mig igenom min berjodalbana

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards